• expired

GeForce RTX 3080 Video Card, 3 Models - All $1,699 - BudgetPC

1323

The have for sale right now:

Exciting that they're coming out and starting to be for sale, very disappointing this is so far above the Founders Edition.

I expect to be downvoted sorry, because if anything this the exact opposite of a bargain - but stock ahead of schedule is still exciting and maybe some people out there are willing to spend this much to secure a card?

UPDATE: Listings have now been taken down, so clearly an accident. Let's hope that this was placeholder pricing until the real deals are released.

Related Stores

BPC Technology (Formerly BudgetPC)
BPC Technology (Formerly BudgetPC)

closed Comments

  • +11 votes

    Definitely not a bargain, belongs in the forums

    • +1 vote

      Just saying, there is no RRP for any of those cards. Don't think it's a good deal, but doesn't mean it should go to the forums.

  • +9 votes

    Yeah, Nah…. Not for that price.

  • +9 votes

    1699… they should be ashamed of themselves

  •  

    trio is same to ventus ???

    • +1 vote

      About as insensible as the deal is.

  • +13 votes

    Nah waiting for 4000 series..

  • +1 vote

    They definitely rises the price due to high demand. Like what they have done to 20 series during lock down.

  • +7 votes

    Excuse my French but what the (profanity)

    RRP for the 3080 is supposed to be $1139 AU, none of these cards are high end versions. Absolute rip.

    • -1 vote

      It's clearly a placeholder…

  • +4 votes

    Jack, is that you?

  •  

    Guess i'm gonna go for a FE then since all AIB are absolute (profanity).

    • +3 votes

      Good luck getting one

      • +1 vote

        The tiniest percentage of people have top tier cards according to the Steam hardware survey. No need for any FOMO, and for those who may get one, should be easy enough, and at an actually worthwhile amount from Amazon later on.

  • +4 votes

    I know we're all excited for the new RTX30 series but this 50% above FE version is unacceptable

  • +1 vote

    Jesus christ, that's getting close to the 3090 FE price in America…

    • -3 votes

      are you okay?

  • +1 vote

    Has to be BS.
    - No way the top tier MSI card is the same price.
    - All pricing is higher than expected.
    - Gigabyte card still has TBD as core clock

    Order at your own risk

    •  

      Not higher than expected at all. Mwave is selling a one time drop of a couple hundred founders editions (if we’re lucky), that’s the only way you’ll get close to MSRP. Partners have no reason to price their cards at MSRP.

  • +1 vote

    so glad i still have my 2080ti — and im not hunting for these cards… haha

  •  

    What the hell is this

  • +4 votes

    What an ironic website name

  • -1 vote

    scum

      • +1 vote

        HAHA! You were one of them!

        er1992 on 11/09/2020 - 10:33
        -2 votes
        People on this site are just plain dumb smh

        When a brand new card with better PCB, better support, better design, better literally everything is gonna be available at ~$800 …. what kind of a stupid idiot would buy this card for $750? And I'm the one getting downvoted

        • +1 vote

          Are you sure you're alright mate? What does my comment have anything to do with some idiot saying 3080 is gonna be $800. Get a grip.

          3070 still benchmarks (from what we know) higher than 2080ti and most games don't touch anything close to 8GB of memory. Plus 3070 is a 2nd Gen card with obviously better design and shaders. And the FE will cost $800. Are you still following? So taking all that into account, $750 would have been a fair price for a 2080 TI at around $50 below 3070.

          • -1 vote

            @er1992: Haha mate if anyone’s not right it’s you. Your commenting about how 30xx series is going to blow Turing out of the water. Clearly a nvidia simp who got caught up with the reveal.

  • +6 votes

    Nvidia, all the good will you have created is just a lie.
    artifical shortages, WAY above RRP and now mwave doing their "raffle" i.e allocate to your mates and then sell on ebay.
    wait for amd people, Nvidia SHOULD be burnt this time around

    • -1 vote

      I am not liking the leaks and rumours, to be honest. I was hoping Big Navi is gonna be a happy medium between 3080 and 3090 but it might actually be between 3070 and 3080. I just really hope that's not the case.

  • +2 votes

    I expect to be downvoted sorry, because if anything this the exact opposite of a bargain - but stock ahead of schedule is still exciting and maybe some people out there are willing to spend this much to secure a card?

    Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10GB Video Card ETA: 12/10/2020
    MSI GeForce RTX 3080 DirectX 12 RTX 3080 GAMING X TRIO 10G ETA: 05/10/2020
    MSI GeForce RTX 3080 DirectX 12 RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC ETA: 05/10/2020

  •  

    Scummy AIBs and scummier 3rd part sellers

  •  

    not surprise. Demand and hype is high and seller will have to take their chances. There will be those who willing to buy at these price tags, no matter how much.

  •  

    Oh screw these guys.

  •  
  • +1 vote

    helllllll naaaahhh

  • +2 votes

    Too expensive to be listed as a bargain.

  • +3 votes

    Errm, RRP is 1139 for the Founders Edition and these are definitely not worth the premium.

    •  

      Yeah but it's likely that the only place you'll be able to get one is eBay and at grossly inflated prices

  •  

    I would upvote if eta was within the next week as I believe stock is going to be hard to come by but this is a month away and crazy price.

    • +1 vote

      Then you're upvoting scalping. Even if your GPU is dying, at this price I think you're better off going with a placeholder GPU (RX580?) until prices normalize.

      Hopefully this is just placeholder pricing (or a shop trying their luck…) and we can all enjoy RTX 30s at decent prices soon.

  •  

    Time to find a buyer for my kidney

  • +1 vote

    What a joke

  •  

    "Sorry!

    The page you requested was not found, and we have a fine guess why."

  • +3 votes

    Suddenly a $999 2080 ti isn't looking so bad :P

  •  

    lol what a rip.

  • +1 vote

    Also selling Hand Sanitiser at inflated prices. Not to be trusted, Won't even abide by embargoes.

  •  

    Almost a 50% markup over the founders edition. Insane

  •  

    Aaaaaand suddenly all the listings are now 404 errors. XD

  •  

    hate this shop immediately

  • +1 vote

    Bunch of scalpers.

  •  
  • +1 vote

    Damn, now that is one greedy price inflation. Going to black list this company. GG

  • +2 votes

    "Budget" PC.. Lol

  •  

    The price is down to $1469, but the eta is for 2024, so the price might be a bit high by then.