• expired

OzBargain's 10th Birthday: Double Cashback - New Woolworths Customers Spend $120 get $40 Cashback @ Cashrewards

1640
AA1117A

Here's a late entry for OzBargain's 10th birthday celebrations, and our highest ever offering for Woolworths - Double cashback to $40 for 48 hours only. Enjoy :)

Combine with these offers:

$5 off & free delivery when you spend $120
5.25% off WISH gift cards (ends 23/11)

Note: Reward is payable for first time Woolworths shoppers when spending a minimum of $120 on their first order's final basket value (after applicable discounts, if any).

Referral Links

Referral:  tightarse or random (2361)

$10 for both referee and referrer, after referee makes $20 purchase by 3 Dec 2019.

Related Stores

Cashrewards
Cashrewards
Marketplace
Woolworths
Woolworths

closed Comments

  • +3 votes

    $120 is a lot to buy for a single man.

    Ideas on what to buy?

  •  

    So you can buy $120 Woolworths gift card and get 40 bux back?

  •  

    Mmmm, so how do you determine if you`re a "first time Woolworths shopper"…

  • +1 vote

    How do Woolies count a new customer anyone know? Home address, email address, something else?

  • +1 vote

    create a new woolies account

  • +2 votes

    New woolworths shoppers, but can you use your same cashrewards account? Or does cashrewards filter it on their side as well?

  • +4 votes

    Amazing deal, not sure if I want to be that guy though

  • +1 vote

    Wow that guy is a few fries short of a happy meal!

  •  

    Does this include gift cards like iTunes?

  • -1 vote

    I've done it 10+ times with no issues BUT cashrewards is another story as half my woolies purchases haven't tracked (I do it exactly the same way every time). I once contacted CR about it and after filling out the looooong form they never got back to me so these days I simply can't be bothered. If it tracks great if it doesn't don't hold your breath.

        • +15 votes

          Hi gimme. I've just looked into your account (still have your email address from last time you contacted me) and you have 9x $20/$30 Woolworths pending & approved transactions for new accts. Not sure what the complaint is about, especially considering you're getting cashback more than once where you really shouldn't be?

        • +1 vote

          @tightarse:

          I just checked my account and you're right. MY APOLOGIES, I take it back. I did not receive any email notifications (which I stand by as being very inconsistent) so assumed it hadn't tracked. Looks like they eventually came through. Shouldn't rely on email going forward.

          It's a win/win anyway….. I'm sure CR still gets paid for all transactions, first time customer or not. ;-))

          On a serious note, I'm actually proud not to be a 'victim' of the supermarket duopoly. Buying genuine special items with a 20/30/40 cashback + 10% off (look on google and you shall find) + 5% (gift card) makes it a pretty decent buy. I'm sure Woolies is still making money out of me but it evens out the playing field a little. Thank you Ozb!!

        • +5 votes

          @gimme:

          A big plate of humble pie for dinner ?…..

    • +1 vote

      Be careful, don't turn that into 100 new accounts…

      •  

        haha yeah I read that little gem. TBH I'm not too fussed if I get banned, I order once every 4-5 weeks or so and only when there are worthwhile specials. If they decide to block my address I will happily collect it from the store which happens to be within walking distance. The guys at the service desk are quite oblivious to dyslexic spelling(s) of my name lol.

  • +2 votes

    12kg of chicken breast?

    •  

      That's like 12.3 kilos of salmonella. I resist the urge to order perishables these days as my experience has been very mixed. I think it depends on how many detours the truck driver makes on the way. To their credit, when I've called and mentioned it I have received a full refund. (Stinky chicken breast and salmon fillets in my case)

  •  

    @store rep : when will be able to see the $40 CB in "rewards balance"?

    • +1 vote

      Ha, during the last cashback I bought in. In Cashrewards it says 'Approval Date 11/01/2017'…. crazy

      • +1 vote

        It's unfortunate, but the payment date is set by the merchant, not CR. If they don't pay us, we can't pay you. You'll find that hopefully soon, these dates will be dropping significantly with a lot of our stores. As examples, Cellarmasters very recently dropped to 45 days approval, and Menulog dropped to 30 days approval :)

  •  

    Is it applicable for BWS or just woolworths only?

  • +2 votes

    Quick question, I've got a woolies account but I haven't used it yet, does that qualify?

  •  

    This isn't working for me…. I created an account and still not working…

  •  

    Hey TA :)

    i was wondering when my $30 off 120 back in early july, it was estimated to be completed on the 5th of october and still nothing. I contacted support and they just told me to wait and it's been a month since then

  •  

    Sweet as. Bought $160 worth of groceries for $112 delivered with egiftcard, cashrewards and code. Cheers TA!

  •  

    Oh, plus the $5 off too so $107 and the $40 has now tracked on cashrewards! :D

    • +1 vote

      I've got my fingers crossed for you, but as per the OP, please be aware the final cart value has to be $120 or more after all discounts. Woolies may reject the cashback when they consolidate sales. This is another reason there is always a pending period with cashback as determined by the stores.

      • +2 votes

        All good mate, total cart value on the Woolworths site was $169 with delivery, amount paid was $155 with $5 off and free delivery code plus used an egiftcard to pay which I got for $8 off then when I get the cashback that's another $40 off so $160 worth of groceries will eventuate to costing $107 :)

    •  

      how can you use $5 off? I tried to enter the $5 off code when I purchase $126, but it says the " $5 Offer cannot be used in conjunction with any other offer.".

      •  

        I just clicked through from the CashRewards site then entered the code at the checkout, both promotions were listed on the CR site so there were no problems there. I did try and claim the bonus 2000 reward points too but couldn't use that in conjunction with the $5 off.

        Maybe your cart was less that $120 without postage? Otherwise I'm not too sure why it's not working. I used Chrome browser on my phone if that helps.

  •  

    do we have to buy a giftcard for this or can we simply go through the this link https://www.cashrewards.com.au/woolworths-com-au to benefit from this deal?

  •  

    Will the $40 cashback be applied to the same cashrewards account (if we create two Woolworth account)?
    Thank you

  •  

    I bought a eGift card. Still waiting for the email (over an hour ago).
    Also I noticed that the $5 coupon says "Offer cannot be used in conjunction with any other offer.", so I'm not sure it's safe to use it.

  •  

    i used the coupon code and placed my order via the link on cashrewards.com.au. i hope cashrewards will track it.

  •  

    Hi TA and others, can I use E-gift card to buy on Woolworth online? Yesterday, when I put my e-gift card number in, the Woolworth website said number is invalid. Then I change to normal Woolworth gift card, and it worked.

    How do I pay by Woolworth E-gift card on Woolworth website?

    Thank you,

  • +1 vote

    Holy Crap I just got notification that 1 item will be refunded because it wasn't available. This may bring my total down just below $120… will this mean I don't qualify ???

    •  

      Don't you hate that. I always add about $10-15 buffer just to be safe. It's happened to be a couple of times but TBH I don't remember whether CR paid out or not. I have a feeling I got paid anyway but can't be 100% sure.

  •  

    has your order been tracked by CR yet?

  •  

    Really annoyed.

    Bought cans in conjunction with the $40 Cashreward deal and a bunch of spring onions but only the spring onions were delivered.

    Apparently the cans were out of stock.

    Bullshit as I just came back from the store to buy eggs.

    Is this gonna affect my Cashreward.

    I hope I still get my cash back.

    •  

      They don't always pick it from your nearest store. My default 'pick' location is 3 Woolies away.

    • +1 vote

      Like to know this as well, some of the item my mum brought is out of stock, paid via wishcard now refunded via store credit only. Is cashrewards still going pay out the $40 cashback ???

      •  

        Would also like to know this. About to head out to pickup my groceries, but got notification that my chorizos are out of stock so now I'm under the $120 once they refund me :(

  •  

    TA - I've got a problem from a previous CR WOW deal for $30. Ordered 7 July, approval date still says 5 October, but it hasn't been approved :(

  •  

    Used the chrome cashreward extension and activated it
    Bought 120 dollars worth … but didnt see the transaction .
    Should have done it the conventional way from cr site

  • +1 vote

    Okay so for those who also had an item refunded, causing the net total to go below $120, you will still receive the discount..

    I contacted Woolworths via e-mail and have written confirmation that the cash back is triggered as long as the total sale is $120 or higher.

    •  

      Yay thanks! I emailed Woolies as well to ask them, but they haven't gotten back to me as yet.

    •  

      Just keep in mind its CR paying out any money, not woolies directly paying you.

      •  

        Yes, I'm aware however Woolworths stipulate the terms by the looks of it.

        Do you know how long it takes for CR to process the cashback typically?

        •  

          Cashback varies….check the date on your dashboard.

          If you are referring to 'tracking' then it's typically within the day, occasionally 2 days. My success rate after 2 days is very low.

  • Top