• expired

[Refurb] Bose SoundSport Free Wireless Headphones - Black $79.95 Delivered @ Bose

3091

Refurbished- supposed to be $299.95, down to $79.95

Purchased and order processed.

Related Stores

Bose Australia
Bose Australia

closed Comments

              •  

                @savemesomemoney: I tried, no one pick up!

                I’ll retry later

                •  

                  @Oxygenzero: They're hiding.

                  •  

                    @Banj0: I'm chatting with Bose online, and they said my order is rejected. They offer a 15% off voucher… well, how should I respond now lol? Pretty upset about that as I bought one for Christmas gift…

                    •  

                      @OzLeo000: How long did it take to be connected to the chat? No one is answering mine..

                      •  

                        @eauvert: I think pretty long. I open the chat in order to track my order and no reply. I closed it and opened it like 30 mins later and realized that they replied my message

                    •  

                      @OzLeo000: How do you chat with them online? Can't see how to do that on their website.

                    •  

                      @OzLeo000: Can someone post the link to live chat? Its just not showing up for me..

                      •  

                        @Vinodra: You need to turn off adblock/Ublock. turning adblocker off made the chat option pop up on the left of the screen

  • +3 votes

    Why is it so hard for Bose to send out an email informing customers about the status of the order?

    The company is like a tin pot show at the moment.

    •  

      Exactly. I asked them the same question that why they did not send out any email about the status of my order rather waiting for me to contact them and tell me that they have to reject my order… well they said they do apologize and they can still offer 15% off…

      •  

        Same here!

        15% off any full price items

        • +1 vote

          15% off haha…just wait for that 15% off Bose item on the seller Ebay, and eBay have 20% off that, which is like 35% off on sale every couple of weeks or so, this offer of 15% off RRP is pathetic from Bose.

          •  

            @kml22: The 15% off RRP is gold. A retailer that can't communicate in a timely fashion and when it does communicate (started by the purchaser), it takes the Mickey outta us.

  • +1 vote

    Seems to me like these staff are based offshore. Maybe head office is still deciding what to do. Not a good look to leave orders hanging for days on end like this and not even send out a courtesy email.

    •  

      That's true, especially they advertised next day delivery if order placed before 1pm.

  • +1 vote

    Just got off chat, Here's the transcript:

    at 12:24, Dec 9:
    Track My Order Read
    Charm
    at 12:24, Dec 9:
    Hi welcome to Bose chat, my name is Charm. I understand that you wish to know the status of your order. No worries, I'm here to assist you. Can you please provide your order number?
    You
    at 12:24, Dec 9:
    WH#######
    Charm
    at 12:25, Dec 9:
    Thank you. Let me quickly pull up your account. Please stay with me for a minute.
    Charm
    at 12:25, Dec 9:
    I was able to pull up the record of your order. For security purposes can you please confirm the following details:
    Name:
    Address:
    Email address:
    Phone number:
    You
    at 12:26, Dec 9:

    #

    Charm
    at 12:27, Dec 9:
    Thank you ####.
    Charm
    at 12:28, Dec 9:
    Let me check the order.
    Charm
    at 12:28, Dec 9:
    I have noticed this is for the SoundSports Free headphones, right?
    You
    at 12:29, Dec 9:
    Yes
    Charm
    at 12:30, Dec 9:
    Thank you. We're very sorry for the inconvenience. I understand that you have also noticed the drop off of the payment in your account used in placing the order. Reason was because all orders made for this item with a price of $79.95 was automatically got rejected by our system. We acknowledge that there was an issue in the website, instead of a $179.95 for the refurbished SoundSport headphones it accidentally turn out $79.95 AUD. Which is not the correct price.
    You
    at 12:31, Dec 9:
    Oh OK, the money was taken from my card though?
    Charm
    at 12:32, Dec 9:
    It was actually a pre- authorization and will be reflecting back in your account.
    Charm
    at 12:32, Dec 9:
    As a part of Bose, we humbly apologies for the incident that happened. But still a good news! Bose is giving Voucher code with a 15% discount for items available in the website (Except for Noise Cancelling 700, Aviation headsets, Frame, and Pro portable products).
    Charm
    at 12:32, Dec 9:
    Please use voucher code: ######### upon placing the order online. (Code provided is for one time use)
    You
    at 12:35, Dec 9:
    Oh OK. I'll quickly check my account to see if the refund has been received.
    You
    at 12:35, Dec 9:
    It still shows as pending.
    Charm
    at 12:35, Dec 9:
    Sure. It also sometime depend on the bank. But usually it will be reflecting back within 7-10 business days.
    You
    at 12:36, Dec 9:
    OK cool. Thank you for your help and the offer for 15% off. How long do I have to use the code?
    Charm
    at 12:38, Dec 9:
    You may visit and place the order online. As long as you have the code you can use it anytime.
    You
    at 12:38, Dec 9:
    OK Thank you.
    Charm
    at 12:38, Dec 9:
    You're very welcome.
    Charm
    at 12:38, Dec 9:
    Thank you for letting me assist you today. Is there anything else that I can assist you aside from this or are you satisfied with the help I provided so far?
    You
    at 12:39, Dec 9:
    No that's all thanks.
    Charm
    at 12:39, Dec 9:
    Thank you again for contacting Bose chat this is Charm. Have a Happy Monday!

    •  

      Thanks mate for updating us!

      Seems like 2 cancellations for me this month, first the iPad from mediaform and now Bose which is handling it in the same poor manner.

    • +1 vote

      "But still a good news! Bose is giving Voucher code with a 15% discount for items available in the website"

      15% off full price?!?!?! HAHAHAHAHAHAHAHHAHAAAAA!

      I'm gonna leave mine and see if they eventually actually make contact. Pretty poor handling of an error, and the normal price sucks so badly.

  •  

    Lol I m pretty sure that voucher code is generic and doesnt do much except to Full priced items… Well Done Bose! This is one of the most pathetic attempts of customer service I have seen considering we only get info after asking on live chat and get the same copy paste reply as above!

    •  

      Ya I’ll share mine I don’t think I ll use it anyway

      HOLIDAY15 (that’s it’s what I been told)

    •  

      True, you can get better deals through the various eBay/Amazon promotions/codes. But this is not as bad as the recent Office Works' Mavic Pro deal or the one takes the crown for being the worst, Qantas Frequent Flyer's Sony A7 III deal that sucked many people to purchase 2000 points top up at x4 inflated price (which they refused to refund)!

  • +1 vote

    Atleast send everyone a Cancellation email by now. Poor management from Bose.

  • -1 vote

    I paid on credit card. Got charged for 3 although I only ordered 2. I called them today, they said my order was automatically canceled and i wasn't charged. Which is BS. They took my money, over charged me, didnt even have the balls to inform me they (profanity) up and canceled my order. Is there any legal requirement they need to fulfil?

    They offered the discount 15% off, I was too annoyed to accept. Bose.com.au you asses.

    • +2 votes

      It's a pre-auth, a company simply asks a bank to hold money (or reserve it on your CC in your case) until the transaction is complete. Bose didn't take your money. Prevent you from accessing it, maybe, but they didn't take your money. Any company can refund money if what they list as an error and they can provide any level of customer service they choose.

      • -1 vote

        I know, I'm just venting.

  •  

    Order cancelled due to price error. 15% off code is HOLIDAY15(excludes Noises cancelling 700, Aviation headsets, Frame and pro portable products)

    • +2 votes

      So instead of giving us a legit voucher like $50 off any product in store or just honouring the deal, they decide instead to give us a code that they will release to the public during Christmas or Boxing day sales?

      What a joke

      • +2 votes

        Probably the worst way they could have handled this.

        • +2 votes

          100%

          This is actually insulting, do they think we are dumb enough to believe this 15% code (Which seems to exclude a lot of items) is only gonna be given to only the people who bought these? Why would you even call it HOLIDAY15, it makes it so obvious and they have had 15% off sales in the past.

          Also, the fact they made us wait multiple days (and still no e-mail or call btw) makes it worse.

          I own multiple Bose products and tbh this has made me turn off buying their products in the future.

  • +2 votes

    Really poor of Bose, have been informed that customer service is under strict orders from upper management to not offer more than the junk 15% off generic code as compensation for the pricing error. No communication that the order was cancelled either.

    •  

      Yes. I'm pretty sure they could reject the payments through PayPal too, instead of just leaving them there. Seriously, contact your customers and fess up guys!

  • +4 votes

    Very poor form Bose. False marketing wasting peoples time and no communication about the order.

  •  

    As I keep saying, one of the great advantages of buying these super bargains when you don't really want nor need the item, when they are almost always inevitably cancelled, the disappointment level is close to zero!

  •  

    So did anyone else actually get charged on PayPal? My paypal has changed from being held to actually saying purchase and the funds have been taken now from my bank.

    •  

      People above are saying they money is "on hold" but the money was clearly taken out of my bank.

      •  

        The money is 100% gone as of today and PayPal now says purchased and shows my delivery address etc.

    •  

      Mine is still:

      Bose Pty Ltd
      Order placed
      Your payment method will be charged when Bose Pty Ltd completes your order.

  •  

    I hope they get a couple hundred 1 star reviews :)

  • +2 votes

    We all should post our complaint on their social media page, facebook, twitter etc

    •  

      Cannot agree anymore… I already did on the facebook!

  •  

    I still haven't received an email cancelling the order…fingers crossed lol

    •  

      Me, neither. seems Bose doesn’t consider that option from the beginning….. really pathetic

      • +1 vote

        I think their strategy is ignoring their customer long enough and they will forget.

    •  

      I didn't get any communications from Bose either, no cancellation emails. I'm afraid they may be not even going to send out cancellation emails though their fault.

  • +2 votes

    Rejected their offer of 15% discount code and asked them to make a complain to upper management for not sending cancellation emails. Got a complain number and hoping a response within 48 hrs.

    •  

      If you don’t mind, could you let me know the complaint number?

  •  

    Mine was also pending and only can see if you click on teh transaction ID.

    Did anyone ACTUALLY received the item or have a tracking number with activities log?

  • -1 vote

    Wonder how much money are they making in interest from this sale.

    Going to lodge a chargeback with my bank so I'll get my funds back instantly while they review it.

    Bose will also cop a chargeback fee for it, from memory $20+

  •  

    Called Bose this morning as the money still hasn’t been returned.

    They’re claiming no money will come out as the order hasn’t shipped. But until they officially cancel it, nobody will get their money back.

    The person wouldn’t even let me lodge a complaint, just said to send them my bank statement so they can review it. Lol I’m not sending my card statement to some random.

    • +1 vote

      I'm surprised they didn't ask you for your account number and your pin as well…lol :)

  • +1 vote

    https://www.bose.com.au/en_au/products/headphones_outlet/sou...

    Hmmmmm it says out of stock now, I wonder if management is reversing their decision?

    • +1 vote

      Ooh interesting.
      And the saga continues

    •  

      Or there's just enough silly people to pay that sort of price for refurbs.

      •  

        600+ silly people? Doubt it

        •  

          Well…there's lots of people not using OzBargain.

          Did they have 600+ units?

          •  

            @Banj0: I remember it was like 2 hours on Ozbargain into it became out of stock.

            So I'm guessing they had a lot of stock

            • +1 vote

              @BarginGrabber: Ahh ok. I was thinking that their stock tracking is rubbish…but yeah, I have no idea. When it became apparent that they'd screwed up I thought Bose would just fill the orders anyway if they had enough stock, though clearly they were not feeling even moderately generous.

  •  

    Looks like another deal from Bose that is going to be cancelled, this one is worse then our $79 Refurb deal.
    https://www.ozbargain.com.au/node/504484?page=1#comment-8096...

  • +1 vote

    Did anyone's order ship? I was told via chat it was to be dispatched..

    •  

      I've seen someone claim they did with someone who ordered 4, I've expressed my feelings on multiple websites and they contacted me so will see where it goes.

      • +1 vote

        I've seen on their FB page that they have 'escalated this issue internally' and are contacting those who have posted on there. Can anyone post their response?

        • +1 vote

          I'm one of them and they basically said we have now escalated this issue internally and asked for a contact number in the DM, ill comment the outcome.

      •  

        Which websites did you contact them on? The guys on their live chat weren't so helpful.

        •  

          As said above it was a FB post I left on their page they responded by DM.

          • +1 vote

            @RandomFox: I left a comment on their Facebpage.They DM'd me asking for my contact number. No contact the whole day. Transaction disappeared from my credit card transactions too. No email to say my order has been cancelled. I reckon more people should post on their FB page. The negative publicity should push them to action.

    •  

      Wait, your order is to be dispatched?

  • +1 vote

    No cancellation email or contact of any type. Transaction on credit card disappeared.
    Very poorly handled.

    •  

      Your transaction would have been a simple funds hold, and they expire after several days if the actual charge doesn't come through.

      But yes, this is one of the worst responses by a supposedly reputable retailer that I have ever seen.

    •  

      Same.

  •  

    Wow…just checked their Facebook page.

    Going by the litany of negative comments on Facebook, even prior to the Soundsport fail, I'm thinking that Bose Australia probably just doesn't care. I know that customers are more likely to post negative feedback, but it seems that Bose AU has much more than the norm! I see that productreview ratings reflect poorly on Bose too.

    Is it because the brand name is so desirable that Bose doesn't have to give a $#!^? For any unknown business I would usually run a mile after seeing the general feedback on the interwebs.

  •  

    My payment is no longer pending in my bank account and the money has been returned.. gg, looks like Bose don't give two damns

  •  

    I have posted on Facebook yesterday night. Called them this morning, the staff doesn’t even know what’s happening. He has to send emails to their hq to find out on my orders. Will get back to me in 24-48 hours.

    I made the payment through PayPal so the money has been taken off from my account since the day I purchased.

  •  

    So, I rang up and they told me that my order is being delivered and should arrive this week (I even asked multiple times to make sure I understood it properly). Very confused atm

  • +5 votes

    Hey friends, Just called them and I'm here to shine some light.

    I called up asking to find out the status of my order because I noticed that i couldn't see deducted funds anywhere anymore. Guy explained the whole price error thing which I feigned obliviousness to, but then went on to explain that even though there was a bunch of orders they are now processing them at the advertised price of $79.99. However it seems like they are expecting us to call up for this to happen because he said he could 'now' send my order to back of office, while I was on the phone. This may just be because they are out of enough stock so they are hesitant to process everything because of stock levels. I'm not sure.

    So pretty much I encourage anyone still wanting this to call up, be friendly and then hopefully the same will happen for you. He said I should be getting mine by next Wednesday.

    • +2 votes

      Just spoke to someone too and they said it will be shipped in 3 to 5 business days. Sounds like they are honouring them all.

    •  

      Thanks, it was super easy, just call and quote your order number. Then they said there was a system error that accidentally canceled the order, but they can reprocess it for you.

      Strange thing is, on my paypal it says cancelled for the order and void. But the funds wern't returned. So if i never called, where was my money?
      Anyway…
      Here's to hoping it arrives soon!

    •  

      Thanks, it was super easy, just call and quote your order number. Then they said there was a system error that accidentally canceled the order, but they can reprocess it for you.

      Strange thing is, on my paypal it says cancelled for the order and void. But the funds wern't returned. So if i never called, where was my money?
      Anyway…
      Here's to hoping it arrives soon!

  •  

    Same! Just got mine done via chat!

    •  

      Me too. Took a bit to get there, but good result in the end.

    • +1 vote

      Where can you find the live chat?

      •  

        +1…because I hate being stuck on a phone. Can't seem to find it on the site though, or are you guys using Messenger or something?

        • +1 vote

          Keep refreshing the page and make sure adblocker is off. Sometimes it doesn't show. Small button on the left.

        • +1 vote

          If you can't make it to work on Chrome, use Microsoft Edge if you're using Windows 10. Go to bose.com.au and a Chat button should appear on the left side of the screen.

  •  

    It's a Christmas miracle!

  • +2 votes

    Guys, remember if you do get your order and its in your hands then make sure to praise them on their social media pages, so they understand how much it means to a customer for a company to do this

    •  

      Yes please. It's not everyday that companies will go out of their way in honouring a mistake. If we can rally in making complaints, we can rally in thanking them too for honoring the sale and assisting the 600+ of us who OzBargained the heck out of this deal.

      • +2 votes

        It's nice…though I gotta say, the response on the whole hasn't instilled me with a huge amount of confidence in Bose. It's been almost a week now since my order went in, and I have only received an e-mail saying that the order 'has been processed'. The solution is supposed to be that I contact Bose myself to initiate some action? That's a pretty crap response, no matter the outcome.

        Filling the orders as a response is good…but action should have been taken by Bose to contact customers within a day or two after the orders went in. It is clear that they discovered an issue early, so I cannot understand why customers were not informed ASAP (and still to this day customers have not been informed unless they themselves initiate contact).

        •  

          You're not wrong at all with what you've said, but at the end of the day..if we get our SoundSport then they did what was right for the customer, even if the process was infuriating

  •  

    So, I rang again because I felt like the first response I got wasn't the greatest.

    The guy on the phone was a lot more helpful. Like others have said, they will be sending the Bose Earphones to all those that have ordered but in terms of the e-mail not being sent, he wasn't sure and at worst, all e-mails should be sent by Friday.

    (I recommend calling them for anyone who haven't, so they can send a request)

  •  

    I'm on the phone with Bose, they will honour our $79 Soundsport deal…yay.
    For those order for the Speaker details with the stack coupon code, I'm not so sure if they will honour it.